Wat is Managed Hosting?

In de wereld van hosting zijn verschillende aanbieders die hun diensten in veel gevallen zo goedkoop mogelijk proberen aan te bieden. Deze lage prijzen zijn met name mogelijk door grote schaalvoordelen, besparing op infrastructuur, service en support. Daarnaast zijn de geleverde producten meestal statisch en met lage marges wordt, doormiddel van volume, gestreefd naar een hoge omzet. Vaak wordt een oplossing (bijv. Dedicated Server, Cloud Server etc.) opgeleverd en daarmee is het gedaan.

Hier is niets mis mee, maar naast continuïteit en betrouwbaarheid zijn door de beweeglijkheid van het internet zaken zoals veiligheid, support en beheer van toenemend belang. Het komt er op neer dat een onbeheerde, dan wel gedeeltelijk beheerde server, na verloop van tijd minder presteert en een steeds makkelijker doelwit vormt voor misbruik. De kans dat het een keer mis gaat neemt daarom steeds verder toe. Hoe grijpt u dan in? Is de intern verantwoordelijke wel aanwezig? Is uw data veilig? Welke stappen moeten er worden genomen? Managed Hosting biedt de uitkomst!

In de basis is Managed Hosting niets meer dan een platform bieden voor een online applicatie/website net zoals bij alle andere hosters. Het verschil wordt gemaakt op een volledige ontzorging van de klant tot aan een applicatie. Met de nadruk op performance, beveiliging en de constante bewaking van een omgeving. De ontzorging wordt geboden vanuit een visie dat afnemers zich volledig moeten kunnen richten op hun eigen core business en geen omkijken moeten hebben naar het beheer en de bewaking van een omgeving. Of het nu een simpele oplossing betreft of een compleet op maat gemaakte Private Cloud maakt geen verschil. Een reclamebureau moet ontwerpen, een softwareontwikkelaar moet ontwikkelen en een Managed Hoster moet zich bezig houden met beheer.

Proactief Beheer
Door het verzamelen van een team ervaren technische mensen en de krachten van deze mensen te bundelen is er kennis aanwezig om op elke situatie te anticiperen. Omdat de medewerkers van een Managed Hoster dagelijks bezig zijn met beheer van een grote diversiteit aan oplossingen overstijgt hun kennisniveau vaak dat van een eigen interne afdeling. Wat in de praktijk zo simpel klinkt, is op de achtergrond zo complex.

Beheer bevat een omvangrijk pakket aan werkzaamheden die gericht zijn op een zo veilig mogelijke en stabiel presterende omgeving, 24x7x365. Wanneer er af en toe een beveiligingsupdate wordt geïnstalleerd kan men nog niet spreken over Managed Hosting. Managed Hosting biedt op basis van uitgebreide Service Level Agreements (SLA’s) keiharde garanties op onder andere uptime, bereikbaarheid en beschikbaarheid van een applicatie/website, reactietijd bij problemen, het updaten van systemen en er staat omschreven wat er als klant verwacht mag worden. Monitoring en pro-actief handelen zijn daarnaast belangrijke punten in deze benadering. Door uitgebreide monitoring kan er snel worden geschakeld om (aankomende) problemen pro-actief op te lossen. Door elke oplossing op veel punten te monitoren kunnen statistieken gebruikt worden om verbanden te leggen en optimalisaties door te voeren. Op basis van samenwerking en de input en wensen van de afnemer wordt er gewerkt aan een op maat geoptimaliseerde omgeving.

Op basis van samenwerking en de input en wensen van de afnemer, wordt er gewerkt aan een op maat geoptimaliseerde omgeving

Er zijn in de markt vele aanbieders die zich profileren als Managed Hoster. Er bestaan echter grote verschillen tussen de verschillende aanbieders. Waar SLA’s soms op elkaar lijken, zit het grote verschil in de details. Hoe snel worden systemen geüpdatet? Hoe snel worden er beveiligingspatches uitgerold? Wat is het kennisniveau van de technische mensen en helpdesk? Is er aanvullende supporttijd? Hoe snel worden urgente vragen of problemen opgelost? Ervaren is vaak een goede manier om achter deze verschillen te komen. De keuze hangt daarom vaak af van het gevoel dat iemand bij een aanbieder heeft, een persoonlijk gesprek is daarom geen overbodige luxe.

Kortom, Managed Hosting is de oplossing wanneer wordt gezocht naar de meest complete oplossing voor een applicatie/website. Er is geen omkijken naar beheer en veiligheid, eventuele calamiteiten worden opgelost en er staat een team van deskundige mensen klaar om samen met een afnemer het beste uit een applicatie/website te halen. Opgesomd een aantal voordelen van Managed Hosting:

  • Uitstekende Service en Support 24x7x365.
  • Hoge mate van performance, betrouwbaarheid en continuïteit.
  • Volledige beheerde en bewaakte omgeving.
  • Kennisniveau van de medewerkers.
  • Samenwerkingpartner voor optimalisatie van een applicatie.

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

+31 (0) 546 - 714360

Meer actueel

Maak kennis met... Matthijs!

Hij is bijna 10 jaar geleden begonnen als student maar heeft zich ontwikkeld tot Head of Development. Hij is niet alleen een ervaren Developer met een talent voor analytisch programmeren, maar heeft ook bewezen handig te zijn in het compleet zelfstandig verbouwen van zijn eigen woning. Ik heb het natuurlijk over… Matthijs! In deze blog stel ik hem graag aan jullie voor.

Maak kennis met... Remon!

Met zijn zeer brede kennis en expertise is onze Head of Support al ruim 9 jaar een zeer waardevol lid van ons team en staat hij altijd klaar om onze klanten en onze collega's te helpen bij het oplossen van hun problemen. Ik heb het natuurlijk over… Remon! In deze blog stel ik hem graag aan jullie voor.

Shock Media LAN Olympics 2023!

Afgelopen vrijdag was het gelukkig weer zover, een nieuwe editie van onze zeer befaamde LAN-party! We hadden er allemaal enorm veel zin in en zijn dan ook druk bezig geweest met de voorbereidingen om er weer een onvergetelijke avond van te maken. En dat is zeker gelukt! Er is tot in de late uurtjes (of beter gezegd: vroege uurtjes) gegamed, gelachen, gegeten en genoten. Wie zal er deze keer vandoor zijn gegaan met de bekers?