Kan je eens iets over jezelf vertellen?
Ik ben Sander, 36 jaar en woon in Apeldoorn. Inmiddels is het al meer dan 20 jaar geleden dat ik voor het eerst met Linux in aanraking kwam. Sindsdien ben ik hobbymatig altijd bezig geweest met opzetten van servers en het verder leren van de vele mogelijkheden die Linux te bieden heeft. Naast hobbyen met Linux ben ik in mijn vrije tijd ook graag bezig met fotografie of ga ik met de auto op pad. Dat laatste doe ik sinds kort met de mooie Shock Media leaseauto!
Bij mijn vorige werkgever had ik het enorm naar mijn zin, maar miste ik echte technische uitdaging. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een functie die me wel de gewenste uitdaging zou bieden, en waarin ik mijn kennis van Linux verder kon verdiepen. Al snel kwam ik bij Shock Media terecht. De eerste kennismaking beviel zo goed, dat ik de volgende dag gelijk een contract heb getekend. Een beslissing waar ik zeker geen spijt van heb gekregen!
Kan je iets vertellen over jouw functie als Technical Support Engineer?
In de functie van Technical Support Engineer ben ik onderdeel van het Systeembeheer team en daarmee het eerste aanspreekpunt voor klanten. Doordat de vraagstukken van onze klanten zo divers zijn, is geen dag hetzelfde. Het ene moment ben je bezig met een verhuizing van een webshop of voer je gepland onderhoud uit, het andere moment kan er zomaar een complex probleem op je pad komen.
Wat is het geheim van een goede Technical Support Engineer?
In deze functie heb je veel direct contact met onze klanten. Hierbij is het belangrijk om eerst voor jezelf snel helder te krijgen wat de klant precies verwacht en daarna de stappen die je gaat nemen duidelijk weet over te brengen naar de klant. Doordat de werkzaamheden zo divers zijn, is het ook belangrijk om snel de juiste prioriteiten te kunnen stellen. Gelukkig werken we in een erg behulpzaam team, en is er altijd een collega bereid om mee te denken aan de juiste oplossing. Bijkomend voordeel van deze functie is dat je zo enorm snel de verschillende klanten en applicaties die zij gebruiken leert kennen.
Wat vind je het leukst aan jouw functie?
Het leukste aan de functie van Technical Support Engineer is toch wel de afwisseling. Natuurlijk zijn er altijd werkzaamheden die terugkomen, daar word je dan steeds handiger en efficiënter in. Maar daarnaast kom je dagelijks ook weer nieuwe dingen tegen. Door het vele klantcontact leer je niet alleen heel snel alle verschillende systemen kennen, maar bouw je ook snel een relatie op met de klanten zelf. En dat zorgt naast efficiënte communicatie ook weer voor vele leuke gesprekken die vaak eindigen met een grote glimlach.
Voor de twijfelende lezer: waarom moet iemand solliciteren/afstuderen bij Shock Media?
Waarmee Shock Media er echt uitspringt als werkgever, is het teamgevoel dat er heerst. Iedereen is bereid elkaar te helpen of om uitleg te geven. Dat zorgt ervoor dat nieuwe kennis snel gedeeld wordt binnen het bedrijf, en je als nieuwe collega ook snel heel veel kan leren. Daarnaast hebben we ook een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke activiteiten organiseert!
Wil jij ook werken bij Shock Media? Bekijk dan onze vacaturepagina of stuur een mail naar hr@shockmedia.nl. Nieuwsgierig naar onze andere collega's? Lees dan onze andere blogs.