Een onderdeel van onze ISO 9001 certificering is het verzamelen van feedback van klanten en het meten van de klanttevredenheid, zodat inzichtelijk wordt waar verbeteringen mogelijk zijn. Waar Shock Media al jaren op rij de klanttevredenheid weet te verbeteren, wordt onze dienstverlening ook dit jaar wéér hoger beoordeeld! Uiteraard een mooie beloning voor de inspanning van ons team!
Wat houdt de ISO 9001 certificering in?
De ISO9001 certificering is de hoogste internationale certificering op het gebied van kwaliteitsmanagement. Sinds 2021 is Shock Media naast de ISO27001 en NEN7510 ook ISO9001 gecertificeerd en heeft hiervoor een kwaliteits-managementsysteem geïmplementeerd. Dit houdt in dat zowel de interne processen en de kwaliteit van onze Managed Hosting dienstverlening continu worden gemonitord en doorlopend wordt onderzocht waar kansen tot verbetering liggen. Ook wordt er veel aandacht besteed aan het verkrijgen van feedback van klanten en het vergroten van de klanttevredenheid. Enerzijds door klanten actief te vragen naar hun mening omtrent bepaalde onderdelen van onze dienstverlening, maar anderzijds ook door eventuele klachten, incidenten of problemen op een gestructureerde manier en naar volle tevredenheid af te handelen en hierop te verbeteren. Daarnaast wordt Shock Media jaarlijks onderworpen aan uitgebreide interne en externe audits op het gebied van kwaliteit.
Ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek.
Als Managed Hosting dienstverlening waar vele (internationale) organisaties hun bedrijfs- kritische applicaties onderbrengen, is het enorm belangrijk om continu te monitoren waar de behoeften, uitdagingen en wensen van onze klanten liggen. Daarom zijn we niet alleen voortdurend in gesprek met onze klanten, maar voeren we ook jaarlijks een groot klanttevredenheidsonderzoek uit. Hierbij worden al onze klanten gevraagd naar hun mening over 12 onderdelen van onze dienstverlening, van sales tot technische support en van performance tot de veiligheid. Klanten kunnen deze deelgebieden beoordelen met 1 t/m 5 sterren. Ook vragen we klanten om feedback en mogelijkheden tot verbetering. Zoals altijd biedt dit veel nuttige inzichten!

Hierboven vindt u de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek, maar ook de resultaten van de afgelopen jaren. Hierop is te zien dat we wederom op alle onderdelen hoger scoren dan voorgaande jaren. Hier zijn we natuurlijk enorm trots op!
Opvallende stijgingen zijn met name te zien op het gebied van support (zowel telefonisch als per ticket) en de performance van onze dienstverlening. Aan beide onderdelen is de afgelopen jaren hard gewerkt en zijn de nodige verbeteringen doorgevoerd. Voor ons team dus een mooie beloning en zeer interessant om te zien dat op basis van de feedback van vorig jaar effectieve maatregelen zijn getroffen!

Naast het scoren van de verschillende onderdelen van onze dienstverlening, konden onze klanten ook mogelijke verbeteringen aandragen. Hieruit is heel veel nuttige feedback gekomen waar wij de komende periode weer hard aan gaan werken. Uiteindelijk is het doel natuurlijk om de kwaliteit van onze dienstverlening nog verder te verbeteren. Ook hebben we van veel klanten veel mooie complimenten mogen ontvangen, waarvoor we enorm dankbaar zijn!

Bij Shock Media steken we enorm veel energie in onze klanten en investeren we graag in een fijne, succesvolle en langdurige samenwerking. Dat is terug te zien in de feedback die klanten ons geven. Wij nemen de verantwoordelijkheid voor de diensten die we leveren, maar denken ook pro- actief mee aan verbeteringen die wellicht niet direct binnen onze dienstverlening behoren. Het doel is uiteindelijk om gezamenlijk succes te boeken!

Ieder jaar is het meten van de zogenaamde Net Promotor Score (NPS) ook een belangrijk onderdeel van ons klanttevredenheidsonderzoek en een goede graatmeter voor de mate van tevredenheid van onze klanten. Hiervoor wordt gevraagd of klanten ons actief zouden aanbevelen bij vrienden, familie of andere relaties. Hierop scoren we een 4.6 van de 5 (ruim 9,2 op een schaal van 10). Vrijwel al onze klanten zou ons dus actief aanbevelen!

Doorlopend verbeteren is onze kracht!
Hoewel we natuurlijk enorm gevleid zijn door alle complimenten en hoge scores die onze klanten ons geven, is het natuurlijk onze kracht om juist ook te kijken naar de kritische noten. Hiervan maken we dan ook een uitgebreide analyse en bekijken direct welke maatregelen we kunnen treffen om onze Managed Hosting dienstverlening nog verder te verbeteren. Naar aanleiding van ons recente klanttevredenheidsonderzoek zijn dan ook al verschillende acties uitgezet en zullen er natuurlijk gedurende het jaar nog meer volgen!
Ook bijdragen aan de kwaliteit van onze dienstverlening?
Wil jij ook bijdragen aan de kwaliteit van onze dienstverlening, het succes van onze klanten en onderdeel worden van ons team? Bekijk dan snel de vacature voor Service Level Manager!