Heb jij een passie voor techniek, ervaring met Linux en als het even kan ook al wat ervaring met hostingdiensten? Ben je klantvriendelijk, adequaat en sociaal? Wil je graag werken in een jong, professioneel en informeel team binnen één van de snelst groeiende Managed Hosters van Nederland? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga jij doen?

Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het dagelijks contact met klanten zowel telefonisch als per e-mail. Klanten van Shock Media bellen en e-mailen met de meest uiteenlopende vragen en het is jouw doel om ze optimaal en vriendelijk te helpen en te ontzorgen. Je bent vaak hun eerste aanspreekpunt en voert een grote diversiteit aan licht technische en administratieve taken zelfstandig uit. Hiervoor maak je gebruik van ons interne supportsysteem en moet je regelmatig inloggen op Linux of Windows omgevingen. Bij complexere vraagstukken ben je de schakel tussen de klant en onze System & Network Administrators.

Wanneer je de ambities hebt kun je vanuit deze functie snel doorgroeien naar ons team van System & Network Administrators. We bieden hier diverse interne opleidingen voor aan!

Hoe je dag eruit kan zien?

Je komt binnen en drinkt eerst een kop koffie met je collega’s om de dag te beginnen. Wanneer je de computer hebt opgestart zijn er al een aantal mails met vragen van klanten binnengekomen. Zo wil een klant zijn/haar websites laten migreren, of er dienen wachtwoorden/DNS instellingen gewijzigd te worden. Geduldig en vriendelijk ga je aan de slag. Later op de ochtend kom je een probleem tegen waarbij overleg met een andere afdeling nodig is, bijvoorbeeld Sales & Project Management of Research & Development. Je werkt nauw met ze samen en komt zo weer tot een passende oplossing. Na de lunch komt er telefonisch een complex vraagstuk binnen. Je documenteert de vraag zo volledig mogelijk en werkt vervolgens samen met een Senior System Engineer om het vraagstuk adequaat op te lossen. Jij houdt waar mogelijk contact met de klant en zorgt ervoor dat de klant op de hoogte blijft van de voortgang. Ook kun je een aantal aanvragen van nieuwe klanten verwerken. Aan het eind van de werkdag sluit je af en ga je met een voldaan gevoel naar huis. 

Waar ga jij dit doen?

Shock Media is al ruim 20 jaar een Managed Hosting Provider met een zeer technisch team die graag onderling kennis deelt en innovatief is. Dagelijks verzorgen we de bereikbaarheid en beschikbaarheid van duizenden websites en (web)applicaties. Werken bij Shock Media betekent werken in een innovatieve en sterke organisatie, die voorop loopt in de branche en waarbij je in een zeer professionele, informele en ambitieuze omgeving jezelf volledig kunt ontplooien. Onze jonge, gezellige en open bedrijfscultuur maakt het letterlijk mogelijk van je hobby je werk te maken, jezelf te zijn en met de gedrevenheid van jou en je collega's een essentieel onderdeel te zijn van een flink groeiende organisatie. Waar nodig kun je voldoende technische begeleiding en vrijheid van ons verwachten om jouw functie steeds meer inhoud te geven. 

Wat vragen wij?

Binnen Shock Media kom je in aanraking met veel verschillende technieken en software. Basiskennis van netwerken, computers en Linux zijn hierbij wel van belang. Je weet bijvoorbeeld wel wat IP adressen zijn, hoe DNS in grote lijnen werkt, hoe je kunt inloggen op een Linux server etc. Daarbij heb je bij voorkeur ook ervaring met hostingspecifieke omgevingen en controlpanels zoals Plesk en DirectAdmin.

Daarnaast kun je je vinden in de volgende kenmerken: 

  • Minimaal werken en denken op MBO+/HBO niveau; 
  • Recente basiskennis van netwerken, computers, Linux en Windows;
  • Je ben leergierig, behulpzaam en een teamplayer;
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Goede communicatieve vaardigheden en een passie om mensen te helpen;
  • Je vindt het leuk om onze klanten te helpen en je bent daarbij in staat om technische informatie op een begrijpelijke manier te verwoorden;
  • Geen 9 tot 5 mentaliteit en een flexibele, positieve en gezellige instelling.

Wat bieden wij?

  • Een gezellige, informele en jonge werkomgeving binnen een sterk groeiende organisatie met korte lijnen naar andere afdelingen en collega’s; 
  • Veel ruimte voor eigen inbreng; 
  • Voldoende vrijheden om jezelf te ontplooien en waardering voor je inzet;
  • Doorgroeimogelijkheden;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, denk hierbij aan diverse netto vergoedingen, goede reiskostenvergoeding of eventueel een lease auto; 
  • Een actieve personeelsvereniging die leuke activiteiten zoals LAN-party's organiseert;
  • Een marktconform salaris afhankelijk van jouw kennis en werkervaring.

Benieuwd naar de ervaringen van onze collega's? Lees dan snel onze blogpost!

Enthousiast geworden?

Stuur dan snel jouw motivatie en cv naar Denise Mulder via vacatures@shockmedia.nl. Ook voor vragen over deze vacature kun je dit e-mailadres gebruiken. 

Acquisities worden niet op prijs gesteld!

Onze bedrijfscultuur