Unmanaged vs Managed

Er zijn veel verschillen tussen Unmanaged Hosting en Managed Hosting. Bij Unmanaged Hosting bent u veelal voor alle onderdelen behalve de infrastructuur verantwoordenlijk. Bij Managed Hosting neem Shock Media alle taken omtrent het beheer van uw oplossing uit handen. Hieronder vind u een uitgebreide vergelijking.

Uptime & Responsetijden

UnmanagedManaged
Unieke 100% netwerk up-time garantie.    
Minimaal 99,9% bereikbaarheidsgarantie van uw oplossing.    
Minimaal 99,95% beschikbaarheidsgarantie van uw applicatie.*    
Algemene gegarandeerde reactietijd variërend van maximaal 30 tot maximaal 60 minuten.     
Gegarandeerde reactietijd tijdens kantooruren variërend van maximaal 15 tot maximaal 60 minuten.    
Gegarandeerde reactietijd buiten kantooruren variërend van maximaal 30 tot maximaal 60 minuten.    
Gegarandeerde oplostijd variërend van maximaal 1 tot  maximaal 4 uur.    

* Alleen bij Service Level Agreement Platina en Diamant.

Onderhoud & Support

UnmanagedManaged
Support per e-mail en telefoon.    
In contact komen met technische contactpersonen voor uitbreiding, beheer en onderhoud van uw omgeving.    
Pro-actieve support.    
Uitgebreid advies en ondersteuning bij implementaties op infrastructuur.    
24x7 telefonische calmiteiten support.    
Periodieke handmatige controles.    
Inclusief minimaal 1 uur aanvullende support voor werkzaamheden buiten het SLA..    

 

Monitoring

UnmanagedManaged
Basis monitoring vanaf externe locatie.    
Uitgebreide monitoring op meer dan 100 punten.    
Applicatiespecifieke controles.    
Pro-actieve monitoring op onder andere diskruimte, geheugen, CPU en bandbreedte.     
24x7 monitoring notificaties.    
24x7 zelfstandig ingrijpen op notificaties door ervaren technische systeembeheerders.    

 

Documentatie & rapportage

UnmanagedManaged
Basis documentatie over uw oplossing.    
Basis statistieken en trendgrafieken.    
Online tickets aanmaken en volledig inzicht in alle tickets.    
Inzicht in alle werkzaamheden aan uw oplossing.    
Volledig inzicht in alle updates en systeemswijzigingen.    
Uitgebreide documentatie over uw oplossing.    
Zeer uitgebreide statistieken en trendgrafieken.    
Onderhoudsvensters inplannen per oplossing.    

 

Security

UnmanagedManaged
24x7 security updates.    
Managed Firewall.    
Managed VPN.    
Advies op gebied van Security Awareness.    
Ondersteuning bij (externe) security audits.    
24x7 monitoring op DDoS aanvallen.    
Periodieke handmatige security check-up door een ervaren technische systeembeheerder.    

 

Back-up management

UnmanagedManaged
Geografisch gescheiden back-ups.    
Volledig inzicht in gemaakte back-ups.    
Periodieke handmatige controle van back-up routine.    
Periodieke handmatige restore van back-up.    
Back-up routine (indien wenselijk) op maat opgesteld.    

"Naast de uitstekende producten hechten we veel waarde aan de snelle en deskundige helpdesk."

Hans de Bruin
Manager Online Marketing

Meer referenties »

Waarom Shock Media?

  • Actief sinds 1999
  • Maximale performance
  • Deskundige ondersteuning
  • 24/7 proactieve support
  • Innovatieve oplossingen
  • Duidelijke garanties

Vragen? Neem contact op!

Heeft u een vraag? Neem dan contact met ons op voor een helder antwoord.

Contact opnemen