Wat maakt werken bij Shock Media nou zo leuk?

Ben jij benieuwd wat werken bij Shock Media nou zo leuk maakt en wat Shock Media onderscheidt van andere bedrijven? Lees dan verder, want wij
vroegen het onze medewerkers!

Denise Mulder

HR & Office Manager

Wat is jou het meeste bijgebleven het afgelopen jaar?

Kevin Roelofs

"Onze groei, we groeien erg hard en dat brengt continu weer mooie uitdagingen met zich mee."

Niels te Grotenhuis

"De lang gewenste en knetter freaking coole upgrade van de netwerkopstelling in de datacenters. En dan ook de hele lange nacht en ochtend om dit allemaal werkend te maken zonder downtime."

Thomas Spronk

"De migratie van twee 10 jaar oude, slecht onderhouden, DirectAdmin servers  bij een andere hoster naar ons toe.  Hierop stonden ongeveer 600 sites die we in een keer naar twee nieuwe DirectAdmin servers met nagenoeg geen downtime hebben gemigreerd."

Denise Mulder

"De bedrijvendagen op het Saxion Enschede en Deventer van de opleiding HBO-ICT. Het was ontzettend leuk om te zien hoeveel young professionals onze sector binnenkort rijker is en om anderen te kunnen enthousiasmeren over wat wij bij Shock Media doen."

Wat maakt jouw werk elke dag opnieuw leuk?

Ahmet Colak

"Het voelt niet aan als routine werk. Ja, het is steeds ontwikkelen, testen etc., maar er wordt steeds gewerkt aan iets nieuws. Het resultaat van mijn werk is ook gelijk duidelijk en zichtbaar, waardoor ik het gevoel van trots voel elke keer dat ik voortgang boek."

Semih Kiremit

"Het in goede banen leiden van de lopende en nieuwe projecten van onze klanten en partners en het adviseren van de partijen met wie we nauw samenwerken."

Remon Weijermars

"De afwisseling in het werk, hierbij denk ik onder andere aan: het ondersteunen van Sales bij nieuwe oplossingen, het opzetten van nieuwe opstellingen, het begeleiden van collega's en het oplossen van vragen of problemen van klanten. Door de afwisseling ben ik met veel verschillende taken bezig en blijft het werk erg uitdagend."

Dave Fortuijn

"Dat ik elke dag mijn hobby mag uitvoeren (met Linux werken). Dat ga je bijna nergens anders vinden."

Wat maakt Shock Media als werkgever uniek?

Dick Tump

"Je wordt veel meer gepusht om buiten de gebaande paden te werken. Je bent veel bezig met nieuwe technieken te ontdekken, maar niet domweg alles wat nieuw is uit te rollen, want stabiliteit is ook belangrijk."

Wesley Oosterveen

"Je merkt weinig tot niets van hiërarchie. Normale gesprekken met je baas of team lead zonder die drempel te voelen. Spelen met de hond als je even een kopje koffie pakt. De onderlinge band tussen de verschillende afdelingen."

Remon Weijermars

"Het werken in een leuk (informeel) en jong team dat voor elkaar klaarstaat. Daarnaast zijn er binnen het bedrijf veel mogelijkheden voor je eigen ontwikkeling en kun je meedenken aan de toekomst van Shock Media."

Kevin Roelofs

"Shock Media is een bedrijf wat erg veel aanspraak maakt op je verantwoordelijkheidsgevoel. Daar krijg je dan ook erg veel vrijheid in. Denk je dat iets beter kan? Dan krijg je de mogelijkheid dit te onderzoeken. Is het succesvol dan mag je het ook doorvoeren, lukt het niet? Geen probleem, ook dan hebben we iets geleerd."

Waar haal jij de meeste energie uit?

Remon Weijermars

"Het oplossen van een probleem waar de klant direct bij geholpen is, waarna we vervolgens kunnen onderzoeken welke stappen ondernomen kunnen worden om dit in de toekomst te kunnen voorkomen."

Semih Kiremit

"Samen met onze klanten en partners hun eigen eindklanten en gebruikers ontzorgen voor de hosting van hun applicaties, websites en/of webshop."

Denise Mulder

"De dagelijkse afwisseling. Het ene moment zitten we in overleg over om onze dienstverlening steeds verder te kunnen verbeteren, het andere moment voer ik een sollicitatiegesprek met een potentiële nieuwe collega."

Laurens Hoogendijk

"Klanten die tevreden zijn (en dat ook zeggen) :-)."

Wat voor project, probleem of oplossing heeft de meeste indruk op jou gemaakt het afgelopen jaar?

Matthijs Oosterhoff

"Begonnen aan het moderniseren van ons interne applicatielandschap. Ik vond (en vind) het zeer interessant om uit te denken hoe we dit op een onderhoudbare en toekomstbestendige manier op kunnen zetten."

Wesley Oosterveen

"Het hele LARAGRID project. Het is zo’n groot project waar veel werk en moeite in zit en dat merk je op alle punten. Met het slimme team kom je snel aan de benodigde informatie om jezelf wegwijs te kunnen maken in het project. Je bent vanaf dag één onderdeel van het team en gaat gelijk bezig met het oplossen van bugs en het bouwen van nieuwe functionaliteiten."

Ahmet Colak

"De orderstraat natuurlijk! Voornamelijk het feit dat iedereen er erg enthousiast over was, dat er grootse plannen zijn waar ik de basis voor heb gelegd. Als student maakte ik dat niet mee op school, dat zijn altijd wegwerp projecten. Mijn stageproject, en het feit dat ik daarna bij Shock Media in dienst ben gekomen, heeft dus zeker de meeste indruk op mij gemaakt."

Thomas Spronk

"De upgrade van het netwerk naar de nieuwe switches!"

Wat is de grootste uitdaging?

Jakob van Kruijssen

"De vraagstukken waar we mee te maken krijgen zijn soms technisch vrij complex en van te voren moeilijk te overzien. Daarvoor oplossingen bedenken, realiseren en debuggen is vaak een mooie uitdaging."

Kevin Roelofs

"Bij de groei van Shock Media komen elke keer weer nieuwe uitdagingen naar voren. We zijn continu bezig met het verbeteren van onze processen, informatievoorziening en communicatie."

Jeroen de Vries

"Om alles te leren, en samen met de klant naar de beste en efficiëntste oplossing te zoeken. Dit in combinatie met het rekeningen houden van maximale uptime en optimalisatie is een flinke uitdaging."

Matthijs Oosterhoff

"Het werken aan onze clustersoftware. Ontwikkelen aan geclusterde/gedistribueerde software brengt iedere dag nieuwe interessante uitdagingen met zich mee."

Waar heb je het meest van geleerd?

Sven Mollinga

"Dit zal een combinatie geweest zijn van projecten, migraties en storingen. Voor projecten is er meestal veel onderzoek werk benodigd. Hiermee kun je technisch zeer diep in de materie gaan. Bij migraties is er vooral veel contact met de klant en moet er goed worden nagedacht over de mogelijke problemen die kunnen ontstaan en hier voortijdig een oplossing voor vinden. In het geval van storingen gaat het vooral er om dat er snel een oplossing gevonden wordt. Hierbij moet je snel symptomen herkennen en hierbij een passende oplossing voor vinden."

Wesley Oosterveen

"Hoeveel kennis je uit collega’s kunt halen. Vragen over issues, problemen of nieuwe ideeën kunnen allemaal in overleg uitgedacht en besproken worden."

Matthijs Oosterhoff

"Groei in functie naar lead developer. Ik denk dat ik hierdoor veel geleerd heb over het overzicht houden en het stellen van prioriteiten. Bovendien ben ik heel anders gaan kijken naar het werk en de bezigheden van mijn (developer) collega’s. Ik realiseer me steeds meer hoe belangrijk teamwork is en hoe we elkaar aan kunnen vullen."

Diederik de Zee

"Er zijn meerdere punten waar ik van leer, vooral door te doen. Doordat ik ook direct met klanten kan werken, leer je snel ad-hoc te denken."

Wat is het eerste wat je doet als je het kantoor binnen loopt?

Wesley Oosterveen

"Computer aan drukken en koffie pakken. Daarna rustig opstarten en mezelf inlezen over eventuele nieuwe issues en weer verder waar we mee gestopt waren de dag ervoor."

Kevin Roelofs

"Ik zet mijn computer alvast aan en ga eerst gezellig met mijn collega’s een kop koffie drinken."

Matthijs Oosterhoff

"(N)espresso, what else?"

Amelie

"Op zoek naar iemand om mee te spelen!"

Wat doe je in je pauze?

Diederik de Zee

"Dit verschilt echt heel erg! De ene keer zit ik bij de picknick tafels gezellig te praten, de andere keer ga ik met collega's een broodje halen of met collega’s op de SNES spelen."

Jaap-Jan van der Veen

"In de pauze speel ik regelmatig tafeltennis. Ook af en toe een potje Mario Kart op de Nintendo 64."

Laurens Hoogendijk

"Even een rondje wandelen, tafeltennissen tegen collega’s of een potje Mario Kart."

Semih Kiremit

"Een bloedstollend potje tafeltennis tegen mijn aartsrivaal Matthijs!"

Welk personeelsuitje zou je nog eens willen doen?

Laurens Hoogendijk

"Niet echt een personeelsuitje maar meer een feest; bij het Hemelgames Festival heb ik me erg vermaakt!"

Jaap-Jan van der Veen

"Aan mijn eerste personeelsuitje bij Preston Palace denk ik nog wel eens terug, dat was een erg gezellige avond. Ook de escape rooms waren erg leuk om te doen, als team problemen oplossen en gewoon veel lol hebben terwijl we daarmee bezig waren. Ik vind het mooiste juist dat er al veel verschillende personeelsuitjes zijn geweest."

Dick Tump

"Wokken en karten!"

Alain Götz

"De uitjes die spontaan uitliepen tot een punt dat we diep in de nacht zelf de lichten maar uit moesten doen op de betreffende locaties."

Wat is jouw grootste bijdrage aan Shock Media geweest tot nu toe?

Dick Tump

"De ontwikkeling van een Shared Hosting platform incl. vernieuwingen zoals Magento geoptimaliseerde omgevingen en onze unieke cloud infrastructuur."

Dave Fortuijn

"Mijn grootste bijdrage is denk ik het groeien binnen Shock Media, ik had erg weinig hosting kennis toen ik hier kwam. Nu enkele jaren later werk ik elke dag met complexe High Available opstellingen en schrijf ik tooling die bepaalde taken automatisch uitvoeren zodat wij de focus op andere belangrijke taken kunnen leggen."

Wesley Oosterveen

"Mijn afstudeeropdracht voordat ik bij Shock Media kwam werken. Nieuwe inzichten gecreëerd waarvan er inmiddels een aantal in productie verwerkt zitten."

Sven Mollinga

"Mijn grootste project binnen Shock Media is de omzet van Puppet naar Chef. Hierbij is er een compleet andere werkwijze binnen onze configuratie management opgezet. Hiermee worden bijvoorbeeld security updates verspreid en kunnen gehele servers worden ingericht naar de exacte specificaties van de klant. Dit heeft als impact gehad dat een maatwerk server installatie van gemiddeld ongeveer 1 uur verkort kan worden naar minder dan 15 minuten. Hiernaast kunnen aanpassingen binnen de productie omgeving alleen doorgevoerd worden door onze senior sysadmins."

Niels te Grotenhuis

"Dat mijn ambitie voor afwisseling in het werk en mijn interesse in het uitzoeken van nieuwe opstellingen voor meer diversiteit in omgevingen heeft gezorgd."

Terug naar nieuwsoverzicht

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

+31 (0) 546 - 714360

Meer actueel

Shock Media voor zesde keer op rij FD Gazelle!

Shock Media is FD Gazelle 2018 en genomineerd voor de FD Gazellen Awards 2018! Dit is het zesde jaar op rij dat Shock Media tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland hoort.

De jaarlijkse Shock Media zomerbarbecue!

Inmiddels traditioneel organiseerde onze personeelsvereniging 'De Vrienden van Shock Media' weer een uitgebreide zomerbarbecue voor ons kantoorpand om de vakantieperiode in te luiden! Afgelopen weekend was het tijd voor de editie van 2018. Het was een leuke en gezellige zonovergoten dag die tot in de late uurtjes heeft geduurd.

Wederom een succesvolle editie van Hemelgames Festival!

Shock Media is al enkele jaren de hoofdsponsor van hét festival op Hemelvaartsdag: het Hemelgames Festival in Oldenzaal! Het festival werd dit jaar voor de vierde keer gehouden. Uniek aan het Hemelgames Festival is dat voorafgaand het feest de bezoekers hun sportiviteit (of het gebrek eraan) kunnen laten zien op vier wipe-out banen.