
Maak kennis met... Ruben!
Ooit begon hij hier als stagiair, vervolgens vloog hij uit, maar uiteindelijk kwam hij toch weer terug in het Shock Media nest. Deze maand maken we kennis met Ruben! Ik stel hem graag aan jullie voor.
Wanneer je op zoek bent naar een hostingpartij sta je op het punt om een dienst af te nemen die jouw (core) business moet ondersteunen. Dit kan variëren van een simpel webhostingpakket tot een complexe Private Cloud. Laat het duidelijk zijn dat het in alle gevallen gaat om het feit dat er iets online moet zijn en moet blijven. Bij het kiezen van een hostingpartij wordt er sowieso vaak gekeken naar de verhouding tussen de aangeboden resources en de prijs. Echter is het bij het maken van een keuze erg belangrijk om ook de support die de hostingpartij biedt onder de loep te nemen. Goede support is namelijk minstens zo belangrijk als hoge uptime garanties, een snel platform en de hoeveelheid resources in vergelijking tot de prijs waartegen deze aangeboden worden.
Lead System Engineer
Er zijn verschillende zaken die iets zeggen over de mate van support die een hostingpartij levert, bijvoorbeeld; je website is langzamer dan normaal. Kun je dan jouw hostingpartij telefonisch bereiken? Word je steeds doorverbonden? Word je überhaupt deskundig te woord gestaan? Wordt er alleen naar de omgeving gekeken of wordt er ook naar de wisselwerking tussen de website en de omgeving gekeken?
In alle gevallen gaat om het feit dat er iets online moet zijn en moet blijven.
Een ander voorbeeld: je loopt tegen problemen aan bij het implementeren van een nieuwe techniek in je applicatie. Kun je dan jouw hostingpartij bellen voor advies? Kijken en denken ze met je mee? Allemaal zaken die erg belangrijk zijn. Goede support kan worden gedefinieerd aan de hand van een vijftal basis aspecten. Deze worden hieronder toegelicht aan de hand van een aantal voorbeelden.
Deze aspecten omschrijven in het kort wat de basis is van goede support. Er is echter nog een ander uiterste. Zo is Shock Media een managed hosting partij die veelal problemen ziet aankomen en deze oplost voordat je hier hinder van hebt ondervonden: proactieve support dus. Wanneer een probleem is opgelost zal Shock Media indien nodig zelf contact met je opnemen om je te informeren over het probleem dat zich heeft voorgedaan. Deze proactieve manier van werken zorgt ervoor dat klanten alleen zelf contact hoeven te zoeken wanneer het echt nodig is en dus niet zelf actie moeten ondernemen wanneer zij bijvoorbeeld downtime ervaren. Uiteraard zorgt Shock Media ervoor dat zij de vijf basisaspecten van goede support ook uitstekend beheersen. Zo is Shock Media 24/7 bereikbaar zowel via e-mail, als telefonisch. Daarnaast wordt de vraag binnen enkele minuten in behandeling genomen en word je altijd deskundig te woord gestaan door onze professionele support.
Ooit begon hij hier als stagiair, vervolgens vloog hij uit, maar uiteindelijk kwam hij toch weer terug in het Shock Media nest. Deze maand maken we kennis met Ruben! Ik stel hem graag aan jullie voor.
Hij is begonnen als afstudeerder, maar draait inmiddels volledig mee in ons team als System Engineer. En daarvoor komt hij elke dag vanuit Doetinchem op en neer rijden. Ik heb het natuurlijk over… Alex! In deze blog stel ik hem graag aan jullie voor.
Wederom mag Shock Media zich FD Gazelle noemen! Voor het achtste jaar op rij behoort de Almelose managed hoster tot de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. “Toen ik 21 jaar geleden met Shock Media begon, had ik niet durven dromen dat we deze enorme groei zouden doormaken,” vertelt Alain Götz, CEO van Shock Media. “Dat we voor het 8e jaar op rij FD Gazelle zijn is dan ook iets om enorm trots op te zijn.”