Van negeren tot voorkomen

Als er één onderdeel belangrijk is bij hosting dan is het de ondersteuning die een hoster biedt in het geval van een probleem. Welke varianten zijn er en wanneer spreken we van een niveau dat past bij échte Managed Hosting?

Remon Weijermars

Lead System & Network Administrator

Negeren
Er is een probleem en de hoster negeert deze. Het is aan de klant om zelf het probleem te ontdekken en een oplossing te vinden.

Informeren
Het gebruik van bijvoorbeeld een knowledge base. Dit is in feite een verzameling van informatie waar de klant een mogelijke oplossing voor zijn of haar probleem kan vinden. Deze informatie kan de klant raadplegen nadat hij of zij zelf een probleem heeft gedetecteerd.

Alarmeren
De klant ontvangt meldingen per e-mail of sms. Vervolgens is het aan de klant om hier zelf iets mee te doen. De klant kan er voor kiezen zelf het probleem op te lossen, hulp te vragen of een derde partij in te schakelen.

Ingrijpen
Goede monitoring, controle en uitgebreid beheer zorgen ervoor dat een klant niet zelf een probleem hoeft te melden maar dat de hoster dit al weet en aan het werk is met een oplossing. De klant hoeft geen melding te maken bij het onbereikbaar zijn van een oplossing.

Reageren
Pas wanneer een klant aangeeft dat er een probleem is wordt er actie ondernomen. Een potentieel risico voor de klant is dat hij of zij er misschien pas na uren of dagen achter komt dat de oplossing offline is of niet (volledig) functioneert. Vervolgens is het nog maar de vraag hoe snel het probleem wordt opgelost.

Voorkomen
Uitstekende ondersteuning draait grotendeels om het voorkomen van problemen. Monitoring, kennis en expertise spelen hierin een zeer belangrijke rol. Het blijft uiteraard een uitdaging om alle problemen te voorkomen. Op de momenten dat er toch een probleem ontstaat maken de garanties die worden gegeven voor response- en oplostijden het verschil.

Bij échte Managed Hosting is niet alleen het proactief voorkomen van problemen belangrijk, maar ook de acties én garanties die nodig zijn in het geval er toch een probleem zou ontstaan. Shock Media werkt volgens het principe “voorkomen en ingrijpen”, en biedt daarbij garanties waar de klant wat mee kan, échte Managed Hosting. We streven ernaar onze klanten te ontzorgen door bereikbaarheid, beschikbaarheid en volledig beheer te garanderen. Het ultieme doel is dat de klant zich volledig kan richten op zijn of haar core business!

Terug naar nieuwsoverzicht

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

Daag ons uit +31 (0) 546 - 714360

Stuur ons uw uitdaging!





Wij hebben uw uitdaging ontvangen,
we zullen binnen 24 uur contact met u opnemen.

Meer actueel

Shock Media voor zesde keer op rij FD Gazelle!

Shock Media is FD Gazelle 2018 en genomineerd voor de FD Gazellen Awards 2018! Dit is het zesde jaar op rij dat Shock Media tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland hoort.

De jaarlijkse Shock Media zomerbarbecue!

Inmiddels traditioneel organiseerde onze personeelsvereniging 'De Vrienden van Shock Media' weer een uitgebreide zomerbarbecue voor ons kantoorpand om de vakantieperiode in te luiden! Afgelopen weekend was het tijd voor de editie van 2018. Het was een leuke en gezellige zonovergoten dag die tot in de late uurtjes heeft geduurd.

Wederom een succesvolle editie van Hemelgames Festival!

Shock Media is al enkele jaren de hoofdsponsor van hét festival op Hemelvaartsdag: het Hemelgames Festival in Oldenzaal! Het festival werd dit jaar voor de vierde keer gehouden. Uniek aan het Hemelgames Festival is dat voorafgaand het feest de bezoekers hun sportiviteit (of het gebrek eraan) kunnen laten zien op vier wipe-out banen.

}}