Negeren
Er is een probleem en de hoster negeert deze. Het is aan de klant om zelf het probleem te ontdekken en een oplossing te vinden.
Informeren
Het gebruik van bijvoorbeeld een knowledge base. Dit is in feite een verzameling van informatie waar de klant een mogelijke oplossing voor zijn of haar probleem kan vinden. Deze informatie kan de klant raadplegen nadat hij of zij zelf een probleem heeft gedetecteerd.
Alarmeren
De klant ontvangt meldingen per e-mail of sms. Vervolgens is het aan de klant om hier zelf iets mee te doen. De klant kan er voor kiezen zelf het probleem op te lossen, hulp te vragen of een derde partij in te schakelen.
Ingrijpen
Goede monitoring, controle en uitgebreid beheer zorgen ervoor dat een klant niet zelf een probleem hoeft te melden maar dat de hoster dit al weet en aan het werk is met een oplossing. De klant hoeft geen melding te maken bij het onbereikbaar zijn van een oplossing.
Reageren
Pas wanneer een klant aangeeft dat er een probleem is wordt er actie ondernomen. Een potentieel risico voor de klant is dat hij of zij er misschien pas na uren of dagen achter komt dat de oplossing offline is of niet (volledig) functioneert. Vervolgens is het nog maar de vraag hoe snel het probleem wordt opgelost.
Voorkomen
Uitstekende ondersteuning draait grotendeels om het voorkomen van problemen. Monitoring, kennis en expertise spelen hierin een zeer belangrijke rol. Het blijft uiteraard een uitdaging om alle problemen te voorkomen. Op de momenten dat er toch een probleem ontstaat maken de garanties die worden gegeven voor response- en oplostijden het verschil.
Bij échte Managed Hosting is niet alleen het proactief voorkomen van problemen belangrijk, maar ook de acties én garanties die nodig zijn in het geval er toch een probleem zou ontstaan. Shock Media werkt volgens het principe “voorkomen en ingrijpen”, en biedt daarbij garanties waar de klant wat mee kan, échte Managed Hosting. We streven ernaar onze klanten te ontzorgen door bereikbaarheid, beschikbaarheid en volledig beheer te garanderen. Het ultieme doel is dat de klant zich volledig kan richten op zijn of haar core business!