Maak kennis met... Semih!

Hij is Sales Representative bij Shock Media, vierde vorige maand dat hij al 3 jaar bij ons werkt en in zijn vrije tijd staat hij op het veld wedstrijden te fluiten of in de zaal voor een concert van een van zijn favoriete bands. Deze maand stel ik jullie voor aan… Semih!

Kan je iets over jezelf vertellen?

Ik ben Semih, 26 jaar en ik woon in Almelo. Voetbal en muziek zijn mijn passies. Ik ga dan ook graag naar concerten en festivals. Ik ben zelfs ooit een week naar Argentinië geweest voor een concert van Radiohead. 

Vorige maand vierde je dat je 3 jaar in dienst bent bij Shock Media. Hoe ben je hier terecht gekomen?

Dat is wel een grappig verhaal. Ik was destijds op zoek naar een afstudeeropdracht en had in de tussentijd een bijbaantje als taxichauffeur. Op een avond moest ik Alain (Götz, CEO) ophalen en in de auto raakten we aan de praat. Ik gaf toen aan dat ik op zoek was en Alain vertelde me dat hij wel een leuk bedrijf kende. Zo gezegd mocht ik op gesprek komen bij Shock Media. Vlak na het gesprek ontving ik van Kevin (Roelofs, COO) al een mail waarin stond dat ik bij Shock mocht afstuderen en dat er, als het goed zou bevallen, een functie voor mij zou zijn. Het was heel fijn dat er gelijk al zo veel vertrouwen in mij was en dat ik zelfs al zicht had op een toekomstige baan. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en werk ik nog steeds met veel plezier bij Shock Media. 

Wat houdt jouw functie als Sales Representative precies in?

Het fijne aan het werken bij Shock Media is dat je echt de ruimte krijgt om te groeien en, waar nodig, je eigen functie vormgegeven. Ik ben natuurlijk doorgegroeid vanuit mijn afstudeerstage, wat ook voor een aantal andere collega’s geldt. Destijds werd ik aangenomen als Managed Hosting Specialist en partnermanager en was ik veel op pad om bedrijven te bezoeken. Al snel kwam ik achter dat ik het begeleiden van klanten bij hun nieuwe projecten en uitbreiding erg leuk en uitdagend vond. Daar heeft Shock Media heel fijn in meegedacht, we hebben samen gekeken waar mijn sterke kanten liggen en daaromheen mijn functie vormgegeven. Ik werk dan ook heel fijn samen met Kevin. Ik neem ook steeds meer verantwoordelijkheden van hem over, waardoor hij zich meer kan richten op de managementfunctie die hij heeft. 

Hoe ziet een dag van Semih eruit bij Shock Media?

Ik ben hier vaak al wat eerder en dan start ik de dag gezellig samen met collega’s door een kop koffie te drinken en even bij te praten. Dan start ik mijn computer op, kijk ik wat er allemaal open staat en overleggen we samen hoe de planning eruit ziet en welke projecten aandacht nodig hebben. Dan begin ik aan de dag. Vaak komen er dan nog wel mails of telefoontjes binnen met dringende verzoeken. Dan moet je flexibel zijn en snel de prioriteiten kunnen verleggen. Maar dat maakt het werk juist uitdagend. 

Wat is het geheim van een goede Sales Representative?

Goed luisteren. Als je de situatie van de klant goed begrijpt en daar een passende oplossing voor biedt, wordt dat meer gewaardeerd dan wanneer je alleen de grootste oplossing probeert te verkopen. Door keer op keer mee te denken met onze klanten en ze telkens een passende oplossing te bieden op het moment dat dat nodig is, werken we samen aan de groei van een bedrijf. Eerlijkheid duurt het langst. 

Waar ben je het meest trots op?

Toen ik hier een paar maanden werkte, namen we een nieuwe klant aan. Dat was destijds nog klein, maar inmiddels is dat een groot project geworden. Elke keer als ik dan weer voor hen aan de slag kan en hun groei zie, herinnert mij dat aan hoe ver ik zelf ook al ben gegroeid binnen Shock Media. Dat geeft wel een speciaal gevoel. 

Het is bijvoorbeeld ook leuk als klanten jou echt aanspreken als ze mailen met een vraag, omdat je al lang bij deze klant betrokken bent. Het is echt heel gaaf om samen met onze klanten door te groeien. Ook de samenwerking met de rest van het team verloopt heel goed. We werken echt fijn samen en kunnen veel van elkaar leren. 

Shock Media zoekt nog een partner-/accountmanager, wie is deze persoon volgens jou?

We zijn natuurlijk een nuchter Twents bedrijf, daar moet deze persoon bij passen. Ik denk dat hij of zij iemand moet zijn met kennis van zaken en die niet alleen het beste voor heeft met onze klanten en partners, maar het ook leuk vindt om intern samen te werken. We hebben een heel leuk en hecht team en dat maakt het werken bij Shock Media ook zo leuk. Daarnaast krijgt deze persoon dus veel vrijheid om te groeien en zijn eigen draai te geven aan de functie en werkzaamheden. Het is niet voor niets dat er zo veel oud-stagiairs en -afstudeerders zijn blijven plakken bij Shock Media!

Ben jij die partner-/accountmanager die we zoeken? Of heb je interesse in een andere functie bij dit mooie bedrijf? Bekijk dan onze vacaturepagina. Nieuwsgierig naar onze andere collega's? Lees dan onze andere blogs. 

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

+31 (0) 546 - 714360

Meer actueel

De Shock Media LAN-party!

Afgelopen vrijdag was het weer zover: de Shock Media LAN-party De personeelsvereniging van Shock is altijd in voor het organiseren van een feestje. Een LAN-party is zonder twijfel het ultieme feestje voor IT’ers. En een feestje dat was het zeker! Zoals altijd waren er 3 competities waarin gestreden werd voor die felbegeerde wisselbekers!

A recap of our first meetup

Afgelopen donderdag hebben wij onze eerste meet-up georganiseerd om de Kubernetes community in het oosten van ons land te boosten. Deze meet-up stond in het teken van kennisdelen en connecties maken. Of je nu een doorgewinterde Kubernetes Engineer bent, overweegt om met Kubernetes aan de slag te gaan of de techniek gewoon heel interessant vindt, bij ons was je welkom.

Shock Media voor de 11e keer op rij FD Gazelle winnaar

Vandaag is bekend geworden dat Shock Media voor de 11e maal winnaar is van de FD Gazelle in de categorie middelgrote bedrijven, de prestigieuze prijs van het Financiële Dagblad voor de snelst groeiende bedrijven in Nederland. Sinds 2012 is Shock Media onafgebroken FD Gazelle winnaar, hetgeen een extreem unieke prestatie is. Shock Media heeft hiermee langer dan een decennium van onafgebroken hoge groei waar gemaakt.