Maak kennis met... Kevin!

Hij is de COO van Shock Media, viert volgend jaar zijn 10-jarig jubileum bij ons bedrijf en vindt Interstellar de beste film ooit. In 2011 startte hij bij Shock Media en inmiddels is hij hier niet meer weg te denken. In deze blog maken we kennis met… Kevin! 

Daphne Markvoort

Social Marketeer

Kan je iets over jezelf vertellen?

Ik ben dus Kevin en ik ben 32 jaar oud. Ik woon in Almelo, ben getrouwd met Arlene en heb 3 kinderen. In mijn vrije tijd doe ik graag gezellige dingen met mijn familie en vrienden. En ik kijk graag films en series. Mijn favoriet? Game of Thrones vond ik echt een goede serie (op het einde na) en de film Interstellar is er een die je echt gezien moet hebben. 

Hoe ben je bij Shock Media terecht gekomen?

Tijdens mijn studie werkte ik in een computerwinkel hier in de buurt en op dat moment was het kantoor van Shock Media daar ook gevestigd. Het bedrijf was toen nog een stuk kleiner dan nu. Van daaruit heb ik Alain (Götz, CEO) leren kennen. Nadat ik mijn studie had afgerond kreeg ik al vrij snel een baan aangeboden bij Shock Media. Dus ben ik in 2011 begonnen als accountmanager. 

Welke studie heb je gedaan?

Ik heb Bedrijfskundige Informatica op het HBO gestudeerd. Door deze studie zit je op het snijvlak van bedrijfskunde en informatica. Ik ken dus de techniek en weet doorgaans wat technisch wel of niet kan, daardoor kan ik op dagelijkse basis goed meedenken met ons technische team. Al zijn de technieken waar we bij Shock Media mee werken erg specifiek. Kennis van Managed Hosting doe je eigenlijk alleen op door ermee in aanraking te komen of door in een bedrijf als deze te werken. 

Doordat ik ook technische kennis bezat kon ik al snel meer taken oppakken naast mijn werk als accountmanager. Zo keek ik hoe de processen binnen Shock Media verliepen en welke verbeteringen daarin aangebracht konden worden. Daardoor heb ik mijn eigen functie door de jaren heen kunnen vormgeven. 

Wat houdt deze functie nu precies in?

Officieel ben ik COO binnen Shock Media, dus Chief Operational Officer. Dat klinkt soms wel erg formeel, dus als mensen ernaar vragen zeg ik dat ik verantwoordelijk ben voor de operationele aansturing binnen Shock Media. Ik kijk hoe de processen lopen en wat we daarin beter kunnen doen. Daarnaast ben ik ook nog voor een deel verantwoordelijk voor de sales en zorg ik zo dat we de juiste diensten aan de juiste klanten verkopen. 

Hoe ziet een dag van Kevin eruit bij Shock Media?

Mijn werk is ontzettend breed. Ik spring overal in waar ik nodig ben, dus iedereen in het bedrijf heeft linksom of rechtsom met mij te maken. Daardoor zijn mijn werkdagen heel divers. Het ene moment zit ik in een functioneringsgesprek, het andere moment ben ik samen met Remon (Weijermars, CTO) bezig met de implementatie van een nieuw configuratie-managementsysteem en soms zit ik ook weer bij een klant om een nieuwe oplossing uit te denken. De diversiteit in mijn werkzaamheden maakt dat ik elke dag weer met plezier naar mijn werk rijd. 

Wat maakt iemand in jouw ogen een goede COO?

Ik denk dat het belangrijk is dat je toegankelijk bent voor mensen, dat mensen makkelijk op je af kunnen stappen met vragen. Ook vind ik het belangrijk om een sfeer te creëren waarin het team nieuwe ideeën durft aan te dragen, omdat ze weten dat daar ook naar geluisterd wordt. Je moet verantwoordelijkheidsgevoel hebben en deze ideeën aanjagen. 

Wat is het gaafste dat Shock Media heeft bereikt sinds jij hier werkt?

Als bedrijf blijven wij ons natuurlijk telkens ontwikkelen, maar als ik kijk naar het team dat we nu hebben en de hoeveelheid technische kwaliteit die wij in huis hebben, is dat echt iets unieks. Iedereen binnen Shock Media wil het beste voor onze klanten en zet zich daar dan ook volledig naar in. Het is best een prestatie dat we dat team hebben gevormd en behouden. Daarnaast is onze groei natuurlijk heel gaaf, maar dat ligt voor de hand. 

Wat is het doel voor de toekomst?

We willen doorgroeien, zodat we marktleider worden in Managed Hosting voor web-based applicaties. Dat is waar we goed in zijn en daar ligt onze focus. We zijn daarom een heel aantal projecten gestart om ons team en onze dienstverlening nog schaalbaarder te maken. Dat is eigenlijk een ontzettend mooie uitdaging. Je neemt alles weer eens onder de loep en kijkt waar je nog stappen kan maken. 

Shock Media staat ook bekend om de leuke uitjes, waarom is dat belangrijk?

Het is heel belangrijk voor het teamgevoel. Zoals ik al zei hebben we een heel technisch team dat veel moet samenwerken, ook tussen de verschillende afdelingen. Natuurlijk ontstaat dat teamgevoel ook in de dagelijkse werkzaamheden, maar het is soms goed om daar even uit te stappen met zijn allen en iets heel anders te doen. Bijvoorbeeld door samen een escaperoom te spelen of uit eten te gaan. We zien ook dat eigenlijk iedereen zich hiervoor aanmeldt en dat iedereen het ook heel leuk vindt. Daar heb je het dan weken of zelfs maanden later nog over op kantoor. Het hoogtepunt was toch wel de viering van ons 20-jarig jubileum in Moviepark Germany. 

Voor de twijfelende lezer: Waarom moet iemand solliciteren bij Shock Media?

Doordat dit bedrijf zo groeit liggen er heel veel kansen voor mensen die zichzelf willen ontwikkelen. Je kunt daardoor, net als ik, je eigen functie vormgeven. Er is heel veel vrijheid om bepaalde verantwoordelijkheden naar je toe te trekken en je daarin verder te ontplooien. Zo heeft bijvoorbeeld Mike (Luttikhuis, System Engineer) zich heel erg gericht op IT security, wat te lezen is in de blog over het Wazuh project. Iemand komt hier werken en krijgt uiteraard een bepaald takenpakket, maar daarbinnen faciliteren en steunen we dus de mogelijkheid om datgene waar jij een passie voor hebt verder te ontwikkelen. Daarnaast is iedereen heel behulpzaam en hebben we eigenlijk gewoon een topteam!

Ben jij al helemaal overtuigd dat Shock Media hèt bedrijf voor jou is? Solliciteer dan op een van onze openstaande vacatures! Twijfel je nog of ben je benieuwd naar de verhalen van onze andere collega’s? Lees dan onze andere blogs

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

+31 (0) 546 - 714360

Meer actueel

Maak kennis met... Alex!

Hij is begonnen als afstudeerder, maar draait inmiddels volledig mee in ons team als System Engineer. En daarvoor komt hij elke dag vanuit Doetinchem op en neer rijden. Ik heb het natuurlijk over… Alex! In deze blog stel ik hem graag aan jullie voor.

Shock Media voor de 8e keer op rij FD Gazelle

Wederom mag Shock Media zich FD Gazelle noemen! Voor het achtste jaar op rij behoort de Almelose managed hoster tot de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. “Toen ik 21 jaar geleden met Shock Media begon, had ik niet durven dromen dat we deze enorme groei zouden doormaken,” vertelt Alain Götz, CEO van Shock Media. “Dat we voor het 8e jaar op rij FD Gazelle zijn is dan ook iets om enorm trots op te zijn.”

Black Friday - Bereid jouw webshop goed voor!

Op 27 november is het zo ver, Black Friday. Wereldwijd één van de drukste dagen voor webshops. En gezien de ontwikkelingen in de wereld, lijkt het dit jaar online drukker dan ooit te worden. Is jouw webshop hier al op voorbereid of zijn er nog zaken te verbeteren voor deze cruciale dag? Wij helpen je graag op weg!