Maak kennis met... Bouke!

Of je nu een potje darts wilt spelen, je voetbalvaardigheden wilt testen in speedsoccer of samen wil proosten tijdens de vrijdagmiddagborrel: deze vrolijke salestopper is altijd van de partij. Grote kans dat je hem via een van onze kanalen al wel eens hebt gesproken. In deze blog stel ik jullie graag voor aan: Bouke!

Sharon Wevers

Office Manager & HR Coördinator

Kan je eens iets over jezelf vertellen?

Ik ben Bouke, 35 jaar en woon samen met mijn vriendin Merle en ons zoontje Tommy in Weerselo. Vanaf kinds af aan heb ik altijd gezegd dat ik iets met computers wil doen. Dit heb ik dan ook gedaan, als werk maar ook als hobby. Naast het hobbyen met computers (voor vrienden, familie en kennissen) ben ik in mijn vrije tijd regelmatig te vinden op de voetbalvelden van UD Weerselo, kan ik aan de buis gekluisterd zijn door een goede serie en ben ik gek op reizen. Zo ben ik samen met mijn vriendin al in meerdere delen van de wereld geweest maar maken we ook mooie uitjes binnen Europa met vrienden.

Hoe ben je bij Shock Media terecht gekomen?

Ik ben door Denise van HR benaderd via LinkedIn. In eerste instantie had ik hier geen oren naar, maar dankzij het doorzettingsvermogen van Denise ben ik toch ingegaan op het aanbod om een kop koffie te komen drinken. Hier heb ik tot heden geen enkel moment spijt van gehad. 

Wat heb je hiervoor gedaan/gestudeerd?

Qua studie heb ik de opleiding ICT Beheer gevolgd aan het ROC in Hengelo. Na het behalen van dit diploma ben ik aan de slag gegaan in een computerwinkel. De jaren daarna ben ik best wel zoekende geweest in wat goed bij mij past. Hierdoor heb ik erg brede kennis en ervaring, wat in mijn rol bij Shock Media goed van pas komt.

Wat is precies jouw functie bij Shock Media en wat houdt deze in?

Bij Shock Media ben ik accountmanager. Samen met mijn collega's Kevin, Gerben en Justin ben ik verantwoordelijk voor de Sales-afdeling en voer ik voornamelijk binnendienst taken uit. Dit is ook iets waar ik zelf de voorkeur aan geef. Doordat we een duidelijk verdeling hebben in taken weten we van elkaar waar we aan toe zijn en is het heel duidelijk wie wat doet. De taken voor de binnendienst zijn voornamelijk offertes uitwerken, opvolgen en gesprekken voeren met nieuwe en bestaande klanten. Naast mijn binnendienst taken neem ik ook veel administratieve taken op mij. Dit is iets wat vanzelf is gegaan omdat ik hier veel voldoening uit haal en het leuk vind om deze taken uit te voeren. Het mooie binnen Shock Media is dat er veel ruimte is om bepaalde taken die je leuk vind naar je toe te trekken. Zo ben ik naast deze werkzaamheden deze week ook betrokken bij onze interne audit voor onze ISO certificeringen.

Welke vaardigheden en eigenschappen zijn volgens jou belangrijk voor een goede accountmanager in de ICT?

Het is erg belangrijk om op de hoogte te zijn van de nieuwste technieken. Zo probeer ik dus altijd aan te haken als er (interne) trainingen en meetings zijn over onze dienstverlening. Daarnaast is het op persoonlijk vlak erg belangrijk om je klant goed te kennen en ook persoonlijke aandacht te geven. Ook hou ik er altijd van om een eerlijk advies te geven aan klanten en op die manier een goede vertrouwensrelatie op te bouwen.

Hoe ziet een dag voor je eruit bij Shock Media?

Geen enkele dag is hetzelfde, maar in de basis begin ik altijd met een lekker kopje koffie en maken we met collega’s onderling een praatje om de dag te beginnen. Daarna loop ik altijd de tickets door en probeer ik nieuwe en lopende tickets z.s.m. op te pakken. Voor de rest is het altijd afhankelijk van wat de dag brengt. Soms heb ik één of meerdere (digitale) calls met een klant en soms ben ik een groot deel van de dag bezig met administratieve taken.

Welke soorten klanten kom je tegen en hoe bouw jij hier sterke en langdurige relaties mee op?

De meeste klanten die ik tegen kom zijn klanten waarbij de website en/of applicatie zeer belangrijk is en de klant ook het volle vertrouwen heeft in de kennis en kwaliteit van onze dienstverlening, wat naar mijn mening ook meer dan terecht is.

Hoe ga je om met uitdagingen zoals concurrentie en veranderende marktomstandigheden?

Ondanks dat inmiddels al bijna een jaar bij Shock Media werk vind ik concurrentie niet echt een uitdaging. Ik weet dat wij in onze branche topkwaliteit leveren en dat we op het gebied van prijs/kwaliteit het normaliter nooit verliezen van een concurrent. Ook reageren wij actief op eventuele veranderende marktomstandigheden en wordt dit altijd nauwlettend in de gaten gehouden.

Wat maakt het werken bij Shock Media zo bijzonder?

Bij Shock Media ben je absoluut geen nummertje en wordt je inzet gewaardeerd. Alle collega’s kunnen goed met elkaar en ik kan daarom ook oprecht zeggen dat de werksfeer bij Shock Media echt perfect is.

Waarom moeten mensen solliciteren voor een functie bij Shock Media?

Omdat Shock Media echt een heel erg fijn bedrijf is om voor te werken waar je inzet ook echt gewaardeerd wordt. En niet te vergeten, de gezellige collega’s en de super gezellige feestjes en activiteiten.

Zie jij jezelf wel werken bij Shock Media? Bekijk onze vacaturepagina. Nieuwsgierig naar onze andere collega's? Lees dan onze andere blogs.

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

+31 (0) 546 - 714360

Meer actueel

Kubernetes meetup #2

Na het succes van onze vorige meetup was het afgelopen week weer tijd om samen te komen en de Kubernetes-community in het oosten van het land verder te versterken. Ook deze keer stond onze bijeenkomst in het teken van kennisdeling. Wederom openden we onze deuren voor iedereen die interesse heeft in Kubernetes!

Shock Media Kerstfeest 2023

Het kerstfeest van Shock Media is altijd één van de hoogtepunten van het jaar. Ook afgelopen kerstborrel was het niet anders. Met een sfeervolle locatie, heerlijk eten en de nodige dansmoves. Het was weer een avond om niet te vergeten!

De Shock Media LAN-party!

Afgelopen vrijdag was het weer zover: de Shock Media LAN-party De personeelsvereniging van Shock is altijd in voor het organiseren van een feestje. Een LAN-party is zonder twijfel het ultieme feestje voor IT’ers. En een feestje dat was het zeker! Zoals altijd waren er 3 competities waarin gestreden werd voor die felbegeerde wisselbekers!