Coronavirus en continuïteit

De afgelopen periode is er veel ophef omtrent het Coronavirus (Covid-19). Het virus, afkomstig uit China, verspreidt zich op dit moment ook door Europa en ook in Nederland stijgt het aantal besmettingen. De Wereld Gezondheidsorganisatie heeft de virusuitbraak dan ook officieel als pandemie bestempeld. Naast de gezondheidseffecten heeft het virus ook de nodige economische impact. Omdat Shock Media cruciale internet-infrastructuren beheert volgt ze de ontwikkelingen omtrent het coronavirus op de voet en informeert u via deze blog over de maatregelen die worden getroffen.

Timo Feenstra

Information Security Officer

Continuïteit

De gezondheid van onze medewerkers, klanten en leveranciers staat natuurlijk voorop. Daarnaast is de continuïteit van onze dienstverlening extreem belangrijk en is dit onlosmakelijk verbonden met de gezondheid van onze medewerkers. Tienduizenden bedrijven en op hun beurt weer hun opdrachtgevers, klanten en patiënten zijn afhankelijk van onze dienstverlening.

Shock Media beschikt over een uitgebreid bedrijfscontinuïteitsplan en heeft ook in dit geval maatregelen getroffen om zowel de kans op Coronabesmetting te verkleinen alsmede de impact van een potentiële Coronabesmetting binnen de organisatie te beperken.

Preventie en impact Coronabesmetting

We doen er dan ook alles aan om besmetting te voorkomen en volgen de adviezen die worden gegeven door het RIVM. Dit houdt in dat wij al reeds enige tijd diverse aanvullende maatregelen hebben getroffen ten aanzien van hygiëne. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het niet schudden van handen, het gebruik van ontsmettingsmiddelen en papieren handdoekjes.

Vorige week is besloten om preventief een gedeelte van onze medewerkers thuis te laten werken. Deze maatregel is erop gericht om ook bij een potentiële besmetting binnen de organisatie altijd voldoende personeel beschikbaar te houden om de continuïteit en kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen. Ook worden medewerkers met (griep)klachten gevraagd preventief thuis te blijven en staan we in continu contact met onze bedrijfsarts. 

Update:

Naar aanleiding van de verscherpte adviezen vanuit het RIVM op 12-03-2020 is besloten om de medewerkers waarvoor dit mogelijk is, te vragen om thuis te werken. Uiteraard heeft dit geen impact op onze dienstverlening of onze (telefonische) bereikbaarheid. Ook worden afspraken met klanten en andere relaties op dit moment zo veel mogelijk telefonisch afgehandeld. Wij hopen hierbij op uw begrip.


Tot slot

Op dit moment zijn er bij Shock Media geen gevallen van het Coronavirus vastgesteld en verwachten we dat de impact op onze organisatie beperkt zal blijven met de genomen maatregelen.

De situatie omtrent de Corona pandemie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Indien nodig worden aanvullende maatregelen getroffen of worden reeds getroffen maatregelen opgeschaald.

Heeft u vragen omtrent de getroffen maatregelen met betrekking tot het Coronavirus? Neem dan gerust contact met ons op via info@shockmedia.nl.  

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

+31 (0) 546 - 714360

Meer actueel

De Shock Media LAN-party!

Afgelopen vrijdag was het weer zover: de Shock Media LAN-party De personeelsvereniging van Shock is altijd in voor het organiseren van een feestje. Een LAN-party is zonder twijfel het ultieme feestje voor IT’ers. En een feestje dat was het zeker! Zoals altijd waren er 3 competities waarin gestreden werd voor die felbegeerde wisselbekers!

A recap of our first meetup

Afgelopen donderdag hebben wij onze eerste meet-up georganiseerd om de Kubernetes community in het oosten van ons land te boosten. Deze meet-up stond in het teken van kennisdelen en connecties maken. Of je nu een doorgewinterde Kubernetes Engineer bent, overweegt om met Kubernetes aan de slag te gaan of de techniek gewoon heel interessant vindt, bij ons was je welkom.

Shock Media voor de 11e keer op rij FD Gazelle winnaar

Vandaag is bekend geworden dat Shock Media voor de 11e maal winnaar is van de FD Gazelle in de categorie middelgrote bedrijven, de prestigieuze prijs van het Financiële Dagblad voor de snelst groeiende bedrijven in Nederland. Sinds 2012 is Shock Media onafgebroken FD Gazelle winnaar, hetgeen een extreem unieke prestatie is. Shock Media heeft hiermee langer dan een decennium van onafgebroken hoge groei waar gemaakt.