Coronavirus en continuïteit

De afgelopen periode is er veel ophef omtrent het Coronavirus (Covid-19). Het virus, afkomstig uit China, verspreidt zich op dit moment ook door Europa en ook in Nederland stijgt het aantal besmettingen. De Wereld Gezondheidsorganisatie heeft de virusuitbraak dan ook officieel als pandemie bestempeld. Naast de gezondheidseffecten heeft het virus ook de nodige economische impact. Omdat Shock Media cruciale internet-infrastructuren beheert volgt ze de ontwikkelingen omtrent het coronavirus op de voet en informeert u via deze blog over de maatregelen die worden getroffen.

Timo Feenstra

Information Security Officer

Continuïteit

De gezondheid van onze medewerkers, klanten en leveranciers staat natuurlijk voorop. Daarnaast is de continuïteit van onze dienstverlening extreem belangrijk en is dit onlosmakelijk verbonden met de gezondheid van onze medewerkers. Tienduizenden bedrijven en op hun beurt weer hun opdrachtgevers, klanten en patiënten zijn afhankelijk van onze dienstverlening.

Shock Media beschikt over een uitgebreid bedrijfscontinuïteitsplan en heeft ook in dit geval maatregelen getroffen om zowel de kans op Coronabesmetting te verkleinen alsmede de impact van een potentiële Coronabesmetting binnen de organisatie te beperken.

Preventie en impact Coronabesmetting

We doen er dan ook alles aan om besmetting te voorkomen en volgen de adviezen die worden gegeven door het RIVM. Dit houdt in dat wij al reeds enige tijd diverse aanvullende maatregelen hebben getroffen ten aanzien van hygiëne. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het niet schudden van handen, het gebruik van ontsmettingsmiddelen en papieren handdoekjes.

Vorige week is besloten om preventief een gedeelte van onze medewerkers thuis te laten werken. Deze maatregel is erop gericht om ook bij een potentiële besmetting binnen de organisatie altijd voldoende personeel beschikbaar te houden om de continuïteit en kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen. Ook worden medewerkers met (griep)klachten gevraagd preventief thuis te blijven en staan we in continu contact met onze bedrijfsarts. 

Update:

Naar aanleiding van de verscherpte adviezen vanuit het RIVM op 12-03-2020 is besloten om de medewerkers waarvoor dit mogelijk is, te vragen om thuis te werken. Uiteraard heeft dit geen impact op onze dienstverlening of onze (telefonische) bereikbaarheid. Ook worden afspraken met klanten en andere relaties op dit moment zo veel mogelijk telefonisch afgehandeld. Wij hopen hierbij op uw begrip.


Tot slot

Op dit moment zijn er bij Shock Media geen gevallen van het Coronavirus vastgesteld en verwachten we dat de impact op onze organisatie beperkt zal blijven met de genomen maatregelen.

De situatie omtrent de Corona pandemie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Indien nodig worden aanvullende maatregelen getroffen of worden reeds getroffen maatregelen opgeschaald.

Heeft u vragen omtrent de getroffen maatregelen met betrekking tot het Coronavirus? Neem dan gerust contact met ons op via info@shockmedia.nl.  

Hulp nodig, vragen of opmerkingen?

+31 (0) 546 - 714360

Meer actueel

Maak kennis met... Matthijs!

Hij is bijna 10 jaar geleden begonnen als student maar heeft zich ontwikkeld tot Head of Development. Hij is niet alleen een ervaren Developer met een talent voor analytisch programmeren, maar heeft ook bewezen handig te zijn in het compleet zelfstandig verbouwen van zijn eigen woning. Ik heb het natuurlijk over… Matthijs! In deze blog stel ik hem graag aan jullie voor.

Maak kennis met... Remon!

Met zijn zeer brede kennis en expertise is onze Head of Support al ruim 9 jaar een zeer waardevol lid van ons team en staat hij altijd klaar om onze klanten en onze collega's te helpen bij het oplossen van hun problemen. Ik heb het natuurlijk over… Remon! In deze blog stel ik hem graag aan jullie voor.

Shock Media LAN Olympics 2023!

Afgelopen vrijdag was het gelukkig weer zover, een nieuwe editie van onze zeer befaamde LAN-party! We hadden er allemaal enorm veel zin in en zijn dan ook druk bezig geweest met de voorbereidingen om er weer een onvergetelijke avond van te maken. En dat is zeker gelukt! Er is tot in de late uurtjes (of beter gezegd: vroege uurtjes) gegamed, gelachen, gegeten en genoten. Wie zal er deze keer vandoor zijn gegaan met de bekers?